مشاوره سیستم سازی و عملیات فروش برای کسب وکارها

خدمت مشاوره سیستم سازی عملیات فروش چیست و چه ارزشی برای کسب و کار شما ایجاد می کند؟ آیا بیزینس شما به این خدمت نیاز دارد؟ در این صفحه به این سوالات توسط امید بخشعلی پاسخ داده شده است.

قبل از شروع بهتر است بدانیم که سیستم چیست؟

سیستم، مجموعه‌ای از ورودی‌ها، خروجی‌ها و عملکردهای درونی آن مجموعه است که در راستای هدفی مشخص کار می‌کنند. سیستم سازی یعنی بیاییم به کسب‌وکار و بخش‌های مختلفش، طوری سروسامان بدهیم که با کمترین خطا و نظارت مستقیم(منابع)، به بهترین نحو ممکن و در جهت رشد، فعالیت کند. چون بدون سیستم سازی ادامه بقای کسب و کار شما با خطر مواجه می شود.

 خدمات و مشاوره سیستم سازی و عملیات فروش

خدمات ارائه شده تحت عنوان مشاوره سیستم سازی فروش

یکی از واحدهایی که همواره مشاورین کسب و کار روی آن دست می گذارند، بازبینی فرآیندهای فروش و بازاریابی در یک سازمان یا بیزینس است. چرا که برای رشد درآمد و فروش ،شما علاوه بر فروشندگان ماهر و توانمند ، نیازمند فرآیندی برای خلق مشتریان جدید از طریق یک سری مراحل تکرار پذیر هستید.به عبارت دیگر میبایست یک چرخه برای ایجاد مشتری جدید وجود داشته باشد تا با به هم پیوسته کردن بخش‌های بازاریابی، فروش، توسعه کسب و کار و بهینه سازی فرآیندها و هماهنگ سازی آنها ،فروش خود را افزایش دهید.

همانطور که گفته شد ،شما برای طراحی هر سیستمی نیاز به داده و اطلاعات دارید.داده ها و ورودی های مورد نیاز برای طراحی سیستم فروش شامل مبلغ فروش، تعداد فروش، تعداد مشتریان ،نحوه فروش، گام‌های فروش و مسئول انجام آنها می باشد. با تعریف یک سیستم مدیریت فروش می‌توان پیشبینی های دقیق تری ارائه داد.

مراحل سیستم سازی فروش شامل:

  • سازماندهی بخش بازاریابی و فروش و طراحی چیدمان فروشنده ها به همراه شرح وظایف مشخص
  • ایجاد استراتژی فروش
  • هدف گزاری و پیشبینی های فروش
  • استاندارد سازی فرآیندهای فروش و تهیه ابزار مناسب برای پیاده سازی فرآیندها
  • طراحی KPI ‌ها و مدل درآمدی فروشنده ها
  • پیاده سازی استراتژی و بهینه سازی فرآیندها

عملیات فروش

چه زمانی هر کسب و کاری به سیستم سازی فروش نیاز دارد؟

تجربه نشان داده است اگر به سیستم سازی نپردازید، رشد کسب‌و‌کار شما بالاخره در نقطه‌ای متوقف می‌شود مگر آنکه خودتان بخواهید بزرگ نشوید که خوب طبیعتا ریسک کرده اید،چرا که همیشه رقبای جدید از راه می رسند. موضوعی که خیلی از مدیران به آن توجه ندارند، کار در مقیاس بزرگ است. هر کاری اگر در مقیاسی بزرگ انجام شود نیاز به سیستم سازی دارد. کار اصلی یک مشاور کسب و کار یا مشاور بازاریابی و فروش ،در واقع شناخت صحیح همین مرحله از کسب  و کار شماست.به طوری که اگر در ابتدا و بدون تجربه ی قبلی از انجام فرآیندها به سراغ سیستم سازی بروید ممکن است هزینه های شما در شروع به شدت بالا برود و اگر دیر هم به سراغ سیستم سازی بروید ممکن است هزینه های بسیار هنگفتی برای ایجاد تغییر بدهید. در واقع بهترین زمان سیستم سازی زمانی است که فرآیندهای شما تا حدود زیادی ثابت و مشخص شده است و تکرار پذیری باعث رشد کسب و کار شما می شود.

فرض کنید شما فقط 10 مشتری دارید و طبیعتا ارتباط با آنها کار بسیار ساده ای است و یک کارمند باهوش به‌راحتی می‌تواند به این 10 نفر خدماتی عالی ارائه بدهد. اگر کسب‌و‌کار شما ۵۰۰ یا حتی ۵۰۰۰۰ مشتری داشته باشد، دیگر امکان‌پذیر نیست که صرفا با نیروی انسانی باهوش کار را پیش ببرید. شما به سیستمی نیاز دارید که شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و برنامه‌ریزی دقیق است تا بتوانید به مشتریان بیشتری خدمات بدهید.

مزایای دریافت مشاوره سیستم سازی و عملیات فروش چیست؟

شما برای انجام سیستم سازی علاوه بر ورودی ها نیاز به دانستن بهترین روش ها برای انجام آن فرآیندها دارید.در واقع یک مشاوره سیستم سازی فروش بدلیل داشتن تجربه و شناخت کسب و کارهای مختلف با فرآیندهای متنوع زمان و هزینه ی شما برای رسیدن به بهینه ترین حالت انجام کارها را به شدت کاهش می دهد.به عبارتی شما نیاز به اختراع چرخ ندارید و می توانید از تجربه ی یک مشاور سیستم سازی و عملیات فروش نهایت استفاده را بکنید.

به طور خلاصه مزایای همکاری با یک مشاور سیستم سازی فروش و گردش عملیات در سازمان به شرح زیر می باشد:

  • کاهش هزینه ها
  • کاهش زمان انجام پروژه
  • بهبود عملکرد در پروژه سیستم سازی فروش
  • استفاده از بهترین ابزارها با توجه به شرایط شما

کاهش هزینه ها

ویژگی های یک مشاور سیستم سازی فروش چیست؟

بگذارید با یک مثال موضوع را باز کنیم، وقتی شما برای درمان پیش پزشک می روید، در ابتدا برای شما یک آزمایش، اسکن و یا عکس می نویسد و تازه پس از دیدن نتایج وضعیت فعلی شما شروع به تجویز و درمان می کند. در سیستم سازی کسب و کار نیز وضعیت همین گونه است. یعنی یک مشاور سیستم سازی و گردش عملیات فروش ابتدا با دریافت داده های گذشته از کسب و کار و مشاهده ی حضوری از نحوه انجام فرآیندها می بایست شرایط فعلی کسب و کار شما را آنالیز کند.

یک مشاور سیستم سازی فروش در مرحله ی بعدی با توجه به اندازه ی سازمان ،بودجه ، سطح مهارت های پرسنل شما و شرایط داخلی سازمان اقدام به طراحی و تدوین فرآیندها می کند.

برخی از ویژگی های یک مشاور سیستم سازی به شرح یل می باشد:

  • تجزیه و تحلیل دقیق مسائل و مشکلات
  • ارائه راهکارهای جدید و مبتکرانه و استفاده از Best Practice ها
  • داشتن ذهنیت سیستمی
  • تجربه ی کاری موثر در سیستم سازی بازاریابی و فروش
  • شناسایی و تحلیل بازار و رسیستم رقبا
  • مسئولیت پذیر
  • ارزیابی و تحلیل نتایج
  • صبر و شکیبایی در موقعیت های چالشی
  • مستندسازی و ارائه محتواها و دستورالعمل ها

نحوه درخواست خدمات سیستم سازی و مشاوره فروش امید بخشعلی

به طور خلاصه می‌توان گفت ویژگی‌هایی مانند تجربه و مهارت حرفه‌ای، مهارت‌های ارتباطی قوی با سازمان، تحلیل و حل مسئله، تخصص و علم در زمینه موردنظر، سرعت و کارآیی در عمل، توانایی مدیریت پروژه و مشتریان، خلاقیت و نوآوری برای ارائه راه حل‌های جدید و همچنین صداقت و اعتمادپذیری از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور کسب‌وکار یا مشاور بازاریابی و فروش است.

به منظور ارتباط با امید بخشعلی و استفاده از خدمات سیستم سازی فروش لطفا از طریق فرم زیر درخواست خود را ثبت نمایید تا در اسرع وقت با شما هماهنگ شود.