یکی از خدمات امید بخشعلی برگزاری کلاس های سازمانی فروش و بازاریابی برای شرکت ها و سازمان هاست، سرفصل های آموزشی مناسب برای تیم فروش، با توجه به نیازها و مشکلات تیم بازاریابی و فروش از یک طرف و پیشنهادات مدرس از طرف دیگر، طراحی و تدوین می شود و جلسات و کلاس ها طی برنامه های مشخص هفتگی یا ماهانه در محل سازمان برگزار می شود.
تجربه نشان داده که آموزش همواره موجب رشد مهارت های نیروهای تیم فروش خواهد بود و تجربه نشان داده که سازمان ها و شرکت هایی که به این موضوع اهمیت می دهند، همواره برای جذب و نگهداشت نیرو چالش های کمتری دارند. جالب است بدانید ارزش جهانی بازار آموزش فروش حدود 4.5 میلیارد دلار در سال است.
در ادامه مطلب این صفحه با این خدمات برگزاری کلاس های سازمانی فروش آشنا می شویم.
این نگرش شماست که میزان پیشرفت شما را تعیین میکند، نه استعداد یا منابع تان
امید بخشعلی
هر شرکتی، برای رشد سطح کارایی و عملکرد پرسنل خود، می بایست آموزش کارمندان را به گونه ای طراحی نماید که منابع انسانی با سپری کردن حداقل سرانه ساعت آموزش، به مهارت ها و نگرش مناسبی نسبت به جایگاه شغلی خودشان دست یابند.
اما این موضوع همواره برای فروشنده ها و افرادی که با مشتری ها و نفرات بیرون از سازمان در ارتباطند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع فروشنده ها یکی از نقاط تماس هر برند و سازمانی با مشتری ها هستند و به نوعی نشان دهنده فرهنگ آن سازمان می باشند. همه اینها را گفتیم که بدانید اگر به تجربه های نیروهای فروش محدود باشید و سراغ آموزش فروش تخصصی نروید، صرفا با ایجاد تیم فروش و جذب فروشنده ها به هیچجایی نمیرسید و فقط برای خود هزینه ایجاد کرده اید.
هدف اصلی کلاس های آموزش فروش، بهبود مهارتها، دانش و رفتارهای فروشندگان با هدف افزایش حداکثری فروش می باشد. همانطور که میبینید، این تعریف بیشتر روی آموزش مهارتهای فروشندگی متمرکز است.
درست است که آموزش در هر سطحی باعث رشد افراد می شود، اما اگر این آموزش ها درون سازمان باشد مزایای بسیار دیگری مثل موارد زیر دارد:
روشهای مختلفی برای یادگیری مهارتهای مورد نیاز فروش وجود دارد. بعضی افراد به صورت ذاتی مهارتهای فروش و مذاکره را دارند و از آنها در کار خود استفاده میکنند، بعضی دیگر به صورت تجربی و در محیط کار آنها را فرا میگیرند و عدهای دیگری نیز باید آنها را به صورت علمی بررسی کنند تا یادگیری برای آنها اتفاق بیافتد. اما یادگیری در محیط واقعی سازمان و مثال های واقعی همواره بیشترین تاثیر را بر فروشندهها گذاشته است، چرا که روزانه با گزینههای واقعی درگیر هستند و از طرفی در فضای بحث گروهی انتقال تجربه میکنند.
امید بخشعلی با طراحی و اجرای دوره های سازمانی و کارگاه های مختلف بازاریابی و فروش، برای ارتقاء سطح علمی و مهارتی شرکت ها کمک بزرگی کرده است.
تجربه شخصی مهندس بخشعلی در کار فروش و بویژه فروش های سازمانی در طی 10 سال گذشته در صنایع ساختمانی، فولادی، تاسیسات ساختمان، سیستم های برودتی، املاک، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی از یک طرف و تجربه برگزاری دوره های مرتبط با بازاریابی و فروش با سازمانهای مختلف در زمینه های تولیدی، خدماتی و بازرگانی از طرف دیگر باعث می شود که شبیه سازی های مختلف صورت گیرد و فراگیران حس می کنند با یکی از جنس خودشان صحبت می کنند.
همچنین فضا و محیط کلاس ها کاملا دوطرفه است (بحث های گروهی) و بصورت کارگاهی برگزار می شود و فروشنده ها از طریق بازی های مختلف درگیر یادگیری و آموزش می شوند. این موضوع باعث می شود که خود فراگیران با مهارت هایی که یاد میگیرند کار کنند و کاملا با آنها درگیر شوند.
دوره های آموزش فروش و تکنیک های فروشندگی سازمانی از جمله درسهای مهارتی و کاربردی محسوب میشوند. به همین علت سرفصل های دوره های فروش سازمانی در مقایسه با سایر کلاس ها، جنبهی آکادمیک و تئوری کمرنگتری دارند و به فضای کاربردی و نیازهای روزمرهی فروشندگان نزدیکتر هستند.
این قطعاً به آن معنا نیست که از دقت و وسواس علمی دور شدهایم، بلکه تاکید بر این مسئله است که در تدوین این سرفصل ها فرض میکنیم که فراگیران، به دنبال اصول و تکنیکها و توصیههایی هستند که بتوانند سریعتر به کار بگیرند و اثرات آنها را نیز در زمان نسبتاً کوتاهتری مشاهده کنند.
متاسفانه در ایران هم مانند بسیاری از نقاط جهان، سبک آموزش مهارت فروش عمدتاً به یکی از دو انتهای طیف میل میکند:
تلاش ما در برگزاری کلاس های سازمانی فروش این بوده است که با توجه به نیازهای یک فروشنده موفق و مهارتهای پایهای برای فروشندگی موفق، تا حد امکان از دو انتهای طیف فاصله داشته باشیم و بکوشیم تا جایی در میانهی این دو قرار بگیریم و در نهایت به اهداف سازمان برسیم.
مهارت فروشندگی، حوزهی بسیار گستردهای از مهارتها را در برمیگیرد. اما نمیتوان یک فرمول مشخص برای همهی فروشندگان ارائه کرد. بسته به اینکه شما و سازمان شما در چه موقعیتی در حال فعالیت هستید و چه محصولی میفروشید و مشتریان شما چه افراد یا شرکتهایی هستند، سرفصل های زیر میتواند برای شما مفید باشد:
از جمله سرفصلهای آموزش فروش سازمانی هستند که البته با توجه به نیاز سازمان ها و زمان آموزشی آنها بهترین سرفصل ها پیشنهاد می شود.
جهت ثبت درخواست برگزاری کلاس فروش برای سازمانتان ابتدا فرم زیر را پر نمایید تا پس از آن با شما جهت مشاوره و تعیین سرفصل ها تماس بگیریم.
برای کسب اطلاعات بیشتر درخواست مشاوره خود را به صورت کاملا رایگان ارسال نمایید.