مشاوره فروش

واحد فروش در هر سازمانی مانند لوکوموتیو قطار کسب‌و‌کار شما است و دراین‌میان، همواره صاحبان کسب‌و‌کار به راهبری درست این لوکوموتیو فکر می‌کنند. مشاوران فروش، کسب‌و‌کارها را در اجرا و بهبود فرایند فروش خود راهنمایی می‌کنند. آن‌ها ممکن است اعضای تیم فروش را راهبری، بهترین استراتژی‌های فروش را برای مشتری‌‌های سازمان شناسایی، تیم‌های فروش را مدیریت یا به ایجاد رویه‌ها و فرایندهای فروش، شرکت کمک کنند.

به‌عبارت‌دیگر، مشاور فروش با استراتژی‌ها، ابزارها، فرایندها و مهم‌تر از همه، تجربه‌های پیشین خود کمک می‌کند تا شما در بخش فروشتان یک سیستم مستقل از افراد، قابل‌ارزیابی و بهبود بسازید. در این صفحه به سوالات دیگری در رابطه با مشاوره فروش، توسط امید بخشعلی پاسخ داده شده است.

پیش‌از شروع بهتر است بدانیم که مشاور فروش چه کسی است؟

در کشور ما، کلمه یا شغل مشاور فروش به دو معنی به کار می‌رود. در معنی اول، مشاور فروش به کسانی گفته می‌شود که به مشتریان برای تصمیم‌گیری و خرید کمک می‌کنند و به‌نوعی عملیات فروش سازمان به‌عهده آن‌ها است؛ اما در معنی دوم که موضوع اصلی این صفحه است، به شخصی اشاره دارد که پیش‌از این، برای مدت طولانی در حرفه فروش مشغول‌به‌کار بوده، در این حوزه تجربه‌های فراوان کسب کرده و اکنون تصمیم گرفته است در ازای دریافت حق مشاوره، تجربه و تخصص خود را در قالب توصیه یا مشاوره تخصصی فروش در اختیار کسانی قرار دهد که برای تصمیم‌گیری به این تخصص احتیاج دارند تا براساس آن، فروش خود را افزایش دهند.

این نگرش شماست که میزان پیشرفت شما را تعیین می‌کند، نه استعداد یا منابع تان

چرا یک شرکت نیاز به مشاوره فروش دارد؟

شاید فکر کنید حضور یک مشاور فروش فقط زمانی ضروری است که اوضاع فروش شرکت و سازمان خوب نیست؛ اما امروزه  تمام شرکت‌های موفق در دنیا از یک مشاور فروش یا شرکت مشاوره فروش در کنار خود استفاده می‌کنند؛ زیرا آن‌ها می‌توانند به شناسایی فرصت‌ها برای رسیدن به موفقیت و رشد بیشتر شما کمک کنند.

درواقع، مهم است که تشخیص دهید چه زمانی به کمک یک مشاور فروش نیاز دارید. چه کسب‌و‌کار شما در حال رشد باشد و چه در حال تجربه شرایط سخت، یک مشاور فروش می‌تواند بینش و تخصص ارزشمندی را به شما ارائه دهد.

این مشاور می‌تواند چشم‌اندازی عینی ارائه دهد که به شما امکان می‌دهد منابع خود را به حداکثر برسانید و زمینه‌های رشد بالقوه را شناسایی کنید. آن‌ها می‌توانند تحقیقات و تحلیل‌های لازم را برای هدف قراردادن بازارها و استراتژی‌های جدید برای رشد مشتریان فعلی و سهم بازار، ارائه دهند.

مشاوره فروش برای چه کسب‌ و‌ کارهایی مناسب است؟

خدمات مشاوره تخصصی فروش امید بخشعلی برای شرکت‌ها و مجموعه‌هایی مناسب است که به بلوغ کافی در مورد مشاوره فروش رسیده و آمادگی تغییرات را داشته باشند. به‌عبارت‌دیگر، مادامی که ذهنیت مدیرعامل یا مدیران ارشد نسبت به مشاوره باز نباشد، هیچ اقدامی در جهت تغییر نمی‌کنند؛ چون گاهی دامنه این تغییرات در سطح کل سازمان، شامل تیم فروش، منابع انسانی، بازاریابی و مدیران ارشد است و مدیران باید به‌منظور رسیدن به اهداف خود، منابع مالی و زمانی اختصاص دهند.

مشاوره فروش

یک مشاور فروش چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش‌از استخدام مشاور فروش، مهم است که به‌وضوح، صلاحیت‌ها و تجربه آن‌ها را درک کنید. شما باید به‌دنبال استخدام واجدشرایط‌ترین فرد برای کمک به رشد شرکت خود باشید. در اینجا چند مورد و تخصص مهم وجود دارد که باید در مورد آن‌ها و شرایط مشاور اطلاعات کسب کنید:

با توجه به موارد گفته‌شده، پیداکردن چنین مشاوری اصلاً کار راحتی نیست. روش و مدلی که یک مشاور تخصصی فروش به این سوالات پاسخ می‌دهد، به شما بینشی از دانش و تجربه او خواهد داد. با این اطلاعات می‌توانید تصمیم بگیرید که چه کسی برای شرکت شما مناسب است.

یک مشاور فروش چه وظایفی دارد؟

بگذارید کمی در مورد وظایف اصلی یک مشاور تخصصی فروش صحبت کنیم:

مشاور، شرایط فعلی بازار را تجزیه‌و‌تحلیل و یک استراتژی سفارشی متناسب با نیازهای کسب‌و‌کار ایجاد می‌کند. این شامل جمع‌آوری و مطالعه داده‌ها در مورد عادات خرید مشتری، قیمت‌های رقابتی و سایر عوامل مهم بازار است. سپس مشاور از این اطلاعات برای توسعه استراتژی استفاده می‌کند که احتمالاً منجر به فروش موفق می‌شود. مشاوره فروش محصول می‌تواند شامل تاکتیک‌هایی مانند ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند و بهینه‌سازی‌شده برای موفقیت، بهبود بسته‌بندی محصول برای جذب بهتر مشتریان یا گسترش به بازارهای جدید باشد.

در این مرحله، مشاور یک برنامه عملیاتی طراحی و اهداف موردنظر را مشخص می‌کند. این ممکن است شامل استراتژی‌های بازاریابی، مصاحبه با مشتری، نظرسنجی، تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها و بازنگری در فرایند فروش باشد. سپس طرح به مشتری ارائه می‌شود و به‌طور مفصل مورد بحث قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که همه جوانب درک شده‌اند. این طرح باید برای برآورده‌کردن اهداف خاص مشتری سفارشی شود و درصورت نیاز برای تغییرات، به‌اندازه کافی، انعطاف‌پذیر باشد.

مشاور فروش، اجرای استراتژی‌هایی را که برای رفع نیازهای مشتری طراحی شده‌اند، هدایت می‌کند. این شامل توسعه کمپین‌های بازاریابی هدفمند، ایجاد فرایندها و ابزارهای فروش با محوریت مشتری، استفاده مناسب از فناوری و انطباق با نیازهای متغیر مشتری است. مشاور با کارشناسان فروش کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تمام استراتژی‌ها به‌طور دقیق و موثر برای به‌حداکثررساندن نتایج اجرا می‌شوند.

مشاور فروش حرفه‌ای باید به‌طور مستمر روی پیاده‌سازی استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها، نظارت کند. این فرایند نظارت، به آن‌ها کمک می‌کند تا هر فرصتی را برای بهبود، شناسایی کنند و اقدامات اصلاحی را به‌موقع انجام دهند. به‌عنوان‌مثال، اگر اهداف فروش برآورده نشود، می‌توان علت آن را تعیین کرد و تنظیماتی را برای اطمینان از برآورده‌شدن اهداف آینده، انجام داد. نظارت، بینش‌های ارزشمندی را در مورد رفتار مشتری، پویایی رقابتی و روندهای بازار ارائه می‌دهد. این به مشاور فروش کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرد و استراتژی‌های خود را براساس آن تنظیم کند.

بهترین مشاور فروش کیست؟​

به‌طور خلاصه می‌توان گفت استخدام مشاور فروش می‌تواند ارزشمند باشد. بهترین مشاور فروش دارای تخصص و تجربه طراحی یک استراتژی جامع و سفارشی، برای دستیابی به مخاطبان موردنظر شما خواهد بود. او همچنین می‌تواند بینش‌های مبتنی بر تحقیق را در مورد بهترین شیوه‌ها و بازارهای بالقوه ارائه دهد. در واقع او باید:

مشاور فروش

خدمات مشاوره فروش امید بخشعلی

فرصت‌ها در انتظار طرف مقابل هستند تا از بینش‌های آگاهانه در صنایع و بازارهای مختلف استفاده کنند. چیزی که خدمات مشاوره امید بخشعلی را از سایر شرکت‌های مشاوره فروش متمایز می‌کند، تعهد به مشارکت و همراهی در هر مرحله از سفر شما است. از این فرصت بی‌نظیر استفاده کنید و همین امروز برای کسب مشاوره تخصصی فروش از امید بخشعلی که به شما در دستیابی به چشم‌انداز خود کمک می‌کند، با ما تماس بگیرید.

توانمندسازی فروش

درخواست مشاوره فروش

به‌منظور ارتباط با امید بخشعلی و استفاده از خدمات مشاوره فروش و سیستم‌ سازی فروش لطفا از طریق فرم زیر درخواست خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم انجام شود.

5/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

مشاوره فروش برای چه سایزی از کسب و کارها مناسب است؟

بسته به اینکه شرکت در چه مرحله‌‌ای از رشد خود است، می‌توان از خدمات مشاوره‌ فروش استفاده کرد. به عنوان مثال بعضی از کسب‌و‌کارها به دنبال تیم سازی فروش می‌باشند، بعضی به دنبال طراحی فرآیندهای کاری و استقرار نرم افزار می‌باشند و بعضی نیز در پی رشد فروش خود هستند. به صورت کلی مشاوره توانمند سازی فروش برای کسب و کارهایی که تیم فروش حداقل ۳ نفره یا سازمان ۱۰ نفره دارند مناسب‌تر است.

آیا بعد از انجام پروژه و اتمام آن فروش شرکت افزایش پیدا می‌کند؟

 در پروژه‌های توانمندسازی فروش، ما دو فاز داریم؛ در فاز اول، زیرساخت‌های تیم فروش که شامل: سازماندهی و چیدمان تیم، طراحی فرآیندهای کاری فروش، شرح وظایف و اسکریپت ها و ... می‌باشد، آماده می‌شود. در فاز دوم، ما بر اساس شرایط و پتانسیل‌های شرکت و فرصت‌ها و تهدیدهای بازار، اقدام به برنامه ریزی بابت رشد و توسعه فروش می‌کنیم. در نهایت با انجام هر دو فاز قطعا فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.

پروژه های مشاوره فروش چه مدت طول می کشد؟

بسته به نوع و اندازه ی شرکت و شرایط قرارداد، انجام هر فاز توانمند سازی بین ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد.

برای شروع کار و اجرای پروژه ،چه نیازمندی ها و امکاناتی لازم است؟

به صورت کلی برای انجام پروژه ۳ نیازمندی داریم؛ ۱- تفکر و نگرش مثبت تیم مدیریت شرکت نسبت به تیم توانمندی فروش ۲- فردی از طرف تیم کارفرما به عنوان مسئول اجرای توانمندی فروش که به صورت تمام وقت در شرکت مشغول باشد. ۳- تهیه ی ابزار و نرم افزارهای لازم مثل کامپیوتر، نرم افزار CRM، سیستم تلفنی و...

آیا صنعت و حوزه فعالیت برای تیم مشاور فروش مهم است؟

با توجه به اینکه خدمات مشاوره ی توانمند سازی فروش از جنس منتورینگ می باشد، نیاز است که تیم مشاوره در حوزه ی تخصصی خود که بازاریابی و فروش است، حرفه ای و کار بلد باشد. البته که شناخت قبلی به صنعت و حوزه‌ی کسب و کار کارفرما نیز، می تواند انجام پروژه را تسریع کند ولی الزامی به آشنایی کامل با آن صنعت نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخواست مشاوره خود را به صورت کاملا رایگان ارسال نمایید.