10 عبارت فروش نه چندان جذاب که معامله را از بین می برد
فهرست مطالب
کلمات در فروش شما تاثیر دارند
امروزه خریداران دوست ندارند که فروشندگان و یا حتی کسی به آنها بگوید که چه کاری انجام دهند یا چگونه فکر کنند. به عبارت دیگر ما دوست داریم خرید کنیم تا اینکه چیزی بهمون فروخته شود.
بعضی مواقع ما فروشندهها با استفاده از عبارات فروش نه چندان جذاب و ادبیات نادرست هنگام صحبت با مشتریان شانس خرید آنها را به شدت کاهش میدهیم و ناخواسته این حس را به آنها القا میکنیم که داریم چیزی میفروشیم. در اینجا 10 عبارت رایج فروش وجود دارد که اگر میخواهید مشتری از شما خرید داشته باشد، باید استفاده از آنها را بسیار محدود کنید.
1- فقط میخواستم بررسی کنم.
2- به من اعتماد کن.
3- این اصلاً مشکلی نیست.
4- تو باید…
5- به طور مشخص…
6- من پاسخی از شما نشنیده ام.
7- اگر بخواهی با تو صادق باشم …
8- شاید…
9- اگر این در بودجه شماست…
10- آیا میتوانم اطلاعات بیشتری برای شما ارسال کنم؟
این عبارات فروش قابل پیش بینی و کلیشههای بیش از حد استفاده شده در بین فروشندگان است که بدترین گناهی است که میتوانید مرتکب آن بشوید. چه در حال تماس تلفنی یا ارسال پیام متنی فروش هستید، عبارات بالا را کاهش دهید، گفتگو را با چیزی مانند این شروع کنید:
1- نگران نباشید
2- نظر شما را در مورد این محصول خواندم و گفتم مکالمه ای داشته باشیم.
3- نکتهی مثبت قضیهی اینه
4- اگر…… پس …….
5- چه احساسی خواهید داشت اگر….
6- مطمئن نیستم برایتان مناسب باشد ولی ….
"شاید" یکی دیگر از واژههای همیشگی و پرکاربرد است که فروشندگان را ناآماده و نادان جلوه میدهد. اگر متوجه شدید که از "شاید" و یا "احتمالا" استفاده میکنید، حتما اسکریپت تماس خود را اصلاح نمایید.
عبارات ارزشمند هستند
5 ثانیه اول هر جلسه یا ارائه مهم ترین زمان برای تاثیر گذاری بر روی مشتری است. متاسفانه بعضی مواقع فروشندهها در همان ابتدا از کلماتی استفاده میکنند که شک و بی اعتمادی را به مشتری القا میکند.
عباراتی مانند “شما باید …” و “بدیهی است” نیز توهین آمیز و فشار آور هستند و باعث میشوند مصرف کنندگان احساس میکنند در دام افتاده و نگران هستند. وظیفه شما این است که آنها را راهنمایی کنید و رهبر باشید نه اینکه آنها را به سمت تصمیم گیری سوق دهید. مهم است که به توانایی خود در کمک به مشتری اطمینان داشته باشید.
خریداران به دنبال تعاملات شخصی با شرکتهایی هستند که با آنها تجارت میکنند و انتظار دارند نمایندگان فروش نیازهای آنها را بیاموزند، درک کنند و پیشبینی کنند. همه اینها با اصالت و دور زدن عبارات فروش رایج و بیش از حد استفاده شده که اعتماد به نفس را به تصویر نمیکشند، شروع و پایان مییابد.
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
😂😂😂
وای خدا بگو اشتباه کارم کجا بوده
موفق باشید دوست عزیز
جمله “به من اعتماد کن” یکی از سمی ترین جملات بود که همیشه ناخواسته به کار میبردم ولی از وقتی به کار نمیبرم خیلی اوضاع بهتر شده.
خوشحالیم که مطالب مفید بوده.
موفق باشید