8 ویژگی که هر فروشنده موفق B2B به آن نیاز دارد
فهرست مطالب
اگر فکر میکنید همه اینها را به کتی آموختهاند مانند: استقامت، تمرکز، هدفگذاری، انگیزه درونی،اعتماد به نفس سالم، یادگیری سریع، توانایی متقاعد کردن افراد، وقت آن است که دیدگاه خود را عوض کنید. زیرا اینها استعداد هستند و استعدادها نیز ذاتی اند. کتی به این شکل به دنیا آمد مانند همه افراد با استعداد استثنایی است، هیچ والدین، معلم یا مربی نمیتواند کسی را تربیت کند که به این شیوه رفتار کند. استعداد را نمی توان آموخت اما میتوان آن را شناسایی، اندازه گیری و پرورش داد و این کاری است که بهترین مدیران انجام میدهند.
از آنجایی که بسیاری از شما در سمت مدیریت و یا فروشنده هستید، به سرعت متوجه شدید که کتی با بسیاری از استعدادهای خاص که یک فروشنده موفق باید داشته باشد را به همراه دارد. در این مقاله من 8 ویژگی خاص در فروش را شناسایی کرده ام که یک فروشنده برای موفقیت به آن نیاز دارد.
8 ویژگی که هر فروشنده موفق B2B به آن نیاز دارد
1- اخلاق کاری قوی و بهره وری بالا
این بدان معناست که آنها عاشق کار هستند و طبیعتاً مسئولیتهای بیشتری نسبت به سایر افراد بر عهده میگیرند. آنها برای “تعطیل کردن” کار بعد از اتمام ساعت کاری مشکل دارند و احتمالاً ایمیل و گروه های کاری خود را بعد از ساعت کاری، آخر هفته ها و حتی در تعطیلات چک میکنند.
2- مهارت برنامه ریزی و اجرا
همه سازمانها فروشندهای میخواهند که بتواند به طور طبیعی برنامه ریزی کند و وظایف خود را اولویت بندی کند و به جزئیات دقت نظر قوی داشته باشد. چنین افرادی اشتباهات کمتری انجام میدهند و مدیران همیشه میتوانند روی آنها و کارهایشان حساب کنند.
3- مهارت های متقاعدسازی عالی
یک فروشنده قوی تا زمانی که صدایش شنیده نشود، عقب نشینی نمیکند. او از تغییر افکار دیگران لذت میبرد و به طور طبیعی نقش رهبری را در یک موقعیت گروهی بر عهده میگیرد. مدیران میتوانند روی آنها حساب کنند که مسئولیت را بر عهده بگیرند، فروش را به سمتی که میخواهند هدایت کنند، بر مخالفتها غلبه کنند و بدون هیچ تردیدی درخواست فروش کنند.
4- متفکر استراتژیک
انجام تحلیل نیازهای مشتری واقعی و سپس تدوین راه حلی که آن نیازها را برطرف کند، یک توانایی ضروری برای یک فروشنده موفق است. اطلاعات و دانش به فروشندگان بزرگ جرات حمله به مشکلات را میدهد و حتی گاهی آن ها به دنبال مشکلات می گردند!
5- چشم انداز مثبت
وقتی اوضاع سخت میشود، نگرش خوشبینانهای دارد و این انرژی را با دیگران به اشتراک میگذارد. او به راحتی با دیگران ارتباط برقرار میکند و همه از بودن در کنار او لذت میبرند.
6- توانایی ایجاد و تقویت روابط
جذاب بودن فقط برای شروع کار است؛ بهترین سازمان ها فردی را میخواهند که پیوندهای عمیق تری با دیگران برقرار کنند و همدلی و مراقبت واقعی برای اطرافیان داشته باشند. مشتریان به این نوع افراد اعتماد خواهند کرد و میدانند که واقعاً برای رشد کسب و کار خود سرمایه گذاری میکنند.
7- مدیر رشد گرا
اولین مورد از دو انگیزه اصلی برای یک فروشنده موفق، انگیزه درونی برای انجام کارهای بیشتر، فروش بیشتر و کسب درآمد بیشتر است. این فرد مستقل است، مایل به ریسک، انگیزه پول است و مانند مدیرعاملی دفتر کار خود را اداره می کند.
8- محرک رقابتی
انگیزه برای بهترین بودن، همیشه برنده شدن باعث میشود که آن ها همیشه موفق بشوند. عشق آنها به برنده شدن و نفرت از باخت محرک عظیم موفقیت آنها است.
وقتی به عنوان مدیر افرادی با این 8 ویژگی را استخدام میکنید، متوجه میشوید که مهارت و تجربه از اهمیت کمتری برخوردار است، زیرا این افراد مهارت و تجربه خود را خیلی سریع ایجاد میکنند.
7 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
مطلب خوبیه فقط نه تنها توی حوزه B2B بلکه در حوزه B2C هم یه فروشنده باید این ویژگی ها رو داشته باشه.
بله درسته محمد جان٬ ولی ما در این سایت قصد داریم به طور تخصصی به آموزش فروش B2B بپردازیم.
سلام عالیه
بازم از این مطالب بزارید
سلام وقت بخیر
ممنون از نظر شما
خیلی دنبال این نکات کاربردی بودم
مرسی استاد
خوشحالیم که مطالب سایت مفید بوده
درود بر شما،خوشحالم براتون مفید بوده